blogg

29 januari 2014

Vecka 30 på intågande

Jaha, imorgon går jag in i vecka 30! Herregud vad tiden går fort nu även fast jag är sjukskriven.
Det som är nytt för just nu är halsbrännan som kommit som ett brev på posten. Rennie-tabletter hjälper lite, men det bästa är att äta regelbundet har jag märkt.
Upp på toaletten och kissar gör jag var tredje timme varje natt, vilket jag blir slut på.
Nu har jag även dragit på mig en förkylning som jag hoppas ska lätta lite.
Slemhinnorna är torra, så idag köpte ja en näsolja som jag skall spruta in i näsan några gånger om dagen.
Jag har börjat på gravid-yoga varje torsdag kväll, det var skönt och avslappnande, men tyngre än jag kunnat tro. (Nå vad kan jag förvänta mig av mig själv som inte tränat på ett halvt år om inte mer?).

Det jag har att se fram emot just nu är:
- Föräldraförberedelsekurserna varje måndag kväll i februari.
- Yoga varje torsdag kväll tills jag är i v36.
- Ultraljud 24 mars i v37.

Har även en baddräkt på provning hemma, så att jag eventuellt kan börja simma lite igen (hundsparkar med fötterna) för att stärka bäckenbottenmuskulaturen.

Bebisen för övrigt sparkar på hela tiden, magen växer så det knakar och jag känner mig väldigt otymplig när jag skall i och ur bilen. Hemma krockar jag in i det mesta, typ som Ms rumpa och kylskåpet.
Vinterjackan går inte längre fast, och Ms vinterjacka är som ett hus på mig.

Överlag så mår jag ganska bra psykiskt, trots att det är en stor påfrestning fysiskt. Jag känner mig inte riktigt som mitt "vanliga jag" om man säger som så. Just nu vill jag nog bara börja träna och motionera, så bebisen kan gärna få komma ut lite tidigare än 17 april om jag får bestämma =)

Det jag har kvar till bebisen att inhandla är:
- Byxor
- Overall
- Alla skötgrejer till första tiden så som blöjor, salvor etc.
- Mjuk filt
- Tunt täcke + påslakan
v.25
v. 29



Inga kommentarer: