blogg

6 februari 2014

V. 31 (30+0)

Som jag skrivit tidigare, veckorna bara rusar i väg trots att jag bara går hemma om dagarna.
Nytt för denna veckan är att jag dragit på mig borrelia i måndags, så jag äter antibiotika just nu och mår mycket bättre. Symptomen som jag hade trodde jag att hörde till graviditeten; spänningshuvudvärk, nackvärk, halsont synrubbningar och utmattad. Skulle det inte varit för att jag visste att jag hade haft en bässe på ryggen i slutet av december och att det i söndags uppstod en ring runt den så hade jag faktiskt trott att allting var normalt för graviditeten. För dessa symptom är ju helt vanliga vid en graviditet och eventuell förkylning. Nu när jag ätit AB i några dagar så är alla symptomen borta, lite trötthet finns kvar men inte på samma sätt. Och det skall inte heller vara någon fara för bebis så det är jag glad för.

Annars går dagarna på som vanligt, har haft mindre ont i fogarna nu i några dagar, så jag har varit ut och gått, simmat, tränat och ikväll ska jag på yoga. Hungern däremot är konstant känns det som, jag måste äta på kvällen för att inte vakna upp kl 4 mitt i natten och äta. Annars väcks jag av att jag är vrålhungrig och då kan jag inte somna om.

Igår beställde jag från lekmer.fi, ett påslakan för litet täcke till vagnen och ett för stort täcke till spjälsängen. Skall även gå till tyger & sånt imorgon och inhandla det lilla täcket.

Magen växer så det knakar och får i princip höra ordet "tjockis" vart jag än kommer. Samtidigt som jag försöker njuta av tiden som är kvar så kan jag inte låta bli att längta fruktansvärt mycket efter att bebisen skall vara ute. Jag vill motionera, röra på mig, må bra mentalt och fysiskt, ha tillbaka min kropp och allt som hör därtill! Graviditeten är definitivt ingen dans på rosor, inte för att den heller är taggigare än taggigast. Jag vill ha sommar och bebisen på utsidan, lukta på vårt gröna gräs och njuta av de utslagna björkarna och sitta på vår altan och bara vara, ta skogspromenader, fara ner till stugan, ja allt sånt där som hör sommaren till. Men nu är det bara slutspurten kvar, och vips bäst vad det är så är bebisen här!

Så nu ska jag fortsätta titta på Grey's Anatomy, lipa till deras kärleksförhållanden och bara vara gravid. För ikväll skall jag på yoga!

Inga kommentarer: