blogg

5 mars 2014

Hemmapulande

Längesen jag uppdaterade, och oftare lär det inte bli heller så ni kan vara beredda på det =) Känner ingen lust faktiskt till att blogga ofta och regelbundet utan mer när jag känner för det så att säga.

Mycket har hänt sen senast (4v). Går in i vecka 35 imorgon och känner mig stor som ett hus. Bm säger att bebisen helt klart är på större sidan, så vi väntar tills UL den 24 mars och se vad vikten uppskattas till. Om det blir snack om igångsättning eller inte. Bebisen har full cirkus i magen och den verkar vara mer vild än tam. Ibland tar det riktigt ont när den sparkar och jag får liksom trycka handen på magen för att foten eller handen ska dras tillbaka, hihi. Mysigt såklart, men samtidigt jobbigt.
HB ligger på 129 så jag slipper järntabletter och blodtrycket har sjunkit lite vilket är skönt! Fötterna har blivit större de senaste 2 veckorna, även lite svullna och mer ska det väl bli antar jag.

Har pysslat på här hemma, virkat filten klar, sytt en ny filt, tvättat upp alla bebiskläder bl.a och lite smått och gott. Simmar en gång i veckan och går ut och går några gånger i veckan! Foglossningen är mycket bättre så det är skönt.

Annars knallar dagarna på i vanlig ordning och livet fortsätter det med, just nu är jag på jakt efter lila gardiner till barnrummet, men jag har ju 1 år på mig att hitta några fina så det skall väl hinnas med det ;)

Februari gick ju som en dans, med förlossningskurser varje måndag kväll och yoga varje torsdag. Så för att få långa mars att gå i samma takt har jag bokat in lite grejer som jag har att se fram emot:
11/3: Frissa
12/3: Mödra-rdg
20/3: Mjuk&Len-behandling

24/3: TillväxtUltraljud

Ha det bra!
/P
Mitt vinterprojekt äntligen klart =) Mormorsrutefilten!

Sydde en filt i trikåtyg, helt OK för att vara första gången =)

Jag idag, v.34 (33+6). Imorgon v.35!

1 kommentar:

Helena sa...

Vad roligt, det skiljer exakt en dag mellan oss. :)
Kul att läsa din blogg o se skillnaderna/likheterna mellan graviditeterna. :)
(Vi är i samma mammagrupp Vårbebisar)