blogg

15 mars 2014

V.36 (35+2)

Hej och hopp!
Nu börjar det hända lite grejer utöver det vanliga så att säga.
Kroppen (först nu konstigt nog) har börjat säga ifrån mer eller mindre hela tiden. Det räcker med en sak på agendan varje dag och så jobbar jag utifrån det. Sammandragningarna blir flera och igår hade jag den första onda sammandragningen, vilket betyder att jag måste steppa ner lite och bara vila.
Mitt blodtryck hos BM i onsdags var hon lite missnöjd med (det inre låg på 90), så det ska jag nu börja kolla upp oftare, vilket betyder spring av och an på sjukhuset.
Det börjar bli riktigt tungt nu och bebisen har ännu inte sjunkit vilket gör att jag får andnöd och yrsel lite titt som tätt. Utmattad är jag oftare på dagarna, börjar bli tungt att vagga runt med denna magen och trycket neråt. Men jag har inte direkt ont någonstans, så det är skönt. Ja förutom halsbrännan då som kommer och går.

Folk jag möter utbrister saker som:
- Nejmen oj, hur många är det där inne riktigt, 2-3 stycken?
- Hej tjockis!
- Borde inte du kläcka snart?
- Du ser sprickfärdig ut!!

Och jag svarar: "1 månad kvar, EN fucking månad kvar!"

Inatt sov jag som ett arsul, vaknade halv 4 och hade tungt att andas, ögonen gick i kors, lätt yr och illamående och kissnödig. Så sen fick jag inte somna om förrän kl halv 7-tiden. Hoppas det blir bättre nästa natt!

Nu har vi i princip allt klart inför bebis, blöjor, olja och sånt kvar bara.
Igår flytta vi in skötbordet i badrummet, det blev riktigt fint!
Spjälsängen är i sovrummet och det mesta i sin ordning.
TUL vankas nästa måndag, så ska se vad Annika säger då.
Men bebisen ligger med huvudet neråt och har så gjort de senaste 5 veckorna i princip så det är bra, hoppas h*n inte svänger på sig nu bara.

Igår var jag till frissan och kapade håret, sköönt! På torsdag Mjuk & Len för behandling, ska bli skönt det med!
Skötbordet som Mikael snickrat ihop =)
Nya frillan =)
v 25 / v 30 / v 35

1 kommentar:

Malin sa...

Javisst år det jobbigt med alla kommentarer i slutet av graviditeten. Man är stor när man är höggravid och det räcker med att man känner sej som en flodhäst man behöver inte bli påmind om det varje minut :) Men snart snart har ni er lilla bebis på utsidan!