blogg

5 april 2014

V. 39 (38+2)

Hej hopp vad tiden går fort. I det stora hela tycker jag inte att tiden gått långsamt någongång alls under graviditeten. Möjligtvis nu på slutrakan att dagarna i sig går långsamt, men veckorna skenar iväg ändå.
Jag mår bra, motionerar på och det går relativt bra, dock lite ont i fogarna de dagar jag vart ivrig med två promenader men annars nog helt bra. Hade ganska mycket förvärkar förra veckan i 2-3 nätter som sen lade av, och nu är det någon enstaka någon gång sådär men inget mer.

Allting inför bebisen är klart förutom vissa saker som vi köper på väg hem från BB osv, men allt annat väsentligt är packat och klart! BB-väskan är redo med alla grejer förutom sådana saker som inte går att packa förrän det är dags på riktigt (frukt, hygienartiklar etc).

Om inte bebisen tittar ut före BF så har jag återkontroll och TUL på BF (v.40+0) alltså den 17 april för att se hur mycket den väger och om igångsättning är nödvändigt. Den vägde 3414g i v.36+4 så det är ingen liten klump direkt, nå vi lär väl märka om inte annat!

Blev överraskad förra torsdagen med babyshower av mina vänner, fast jag trodde jag skulle på yoga. Totallurad blev jag =)

Annars händer det ingenting, tar dagarna som de kommer. Jag orkar inte planera in saker på förhand, det tar för mycket energi. Svårt även att veta hur formen är från dag till dag, vilket kan variera kraftigt!
Har iallafall fått fönstren tvättade inifrån och gården krattad! Det var hela förra veckans projekt. Nästa vecka skall jag försöka våtmoppa golven en dag! Siri lossnar så mycket päls nu så dammsugning är ett ont måste nästan var-och varannan dag. Bövelens djur säger jag bara =)

I torsdags gick jag in i v39.

Babyshower =)

Första bilden skall vara v.36! Och jag tycker mig ana att magen har sjunkit lite mellan dessa två bilder! Bebis har ju varit fixerad sen v.37 så =)

Inga kommentarer: